Paziņojuma identifikators
d40d35b5-a5f4-415d-beb3-7a12e09b4992
Procedūras juridiskais pamats
Publisko iepirkumu likuma 9. panta iepirkums
Paziņojuma tips
Informatīvs paziņojums par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu
Procedūras identifikators
c2c2d5da-8f2a-4e17-9dce-e169188e6c4d
Paziņojuma oficiālā valoda
latviešu valoda
Norādiet tiešās piešķiršanas pamatojumu
iepirkums atbilst Publisko iepirkumu likuma 8. panta septītās un astotās daļas nosacījumiem
Norādiet tiešās piešķiršanas pamatojuma skaidrojumu
Pasūtītājam ir nepieciešama čilleru apsaistes papildināšana, teritorijas un labiekārtošanas darbi Pasūtītāja objektā Konsula ielā 21, Rīgā RSU farmācijas studiju telpu un pētnieciskās laboratorija.
Par čilleru apsaistes papildināšanas darbiem. Projektēšanas laikā būvprojektā izmantotā apsaistes shēma un shēmas slēgums bija viens no vairākiem ekvivalentiem risinājumiem, kurā izmantotais princips ir sevi attaisnojis un uzrādījis atbilstošu veiktspēju citos objektos ar līdzīgu aukstumsistēmas struktūru. Uzsākoties ēkas ekspluatācijas periodam tika konstatēts, ka sistēmas darbība ir neatbilstoša projektētajiem uzstādījumiem proti, aktivizējot sistēmas darbību tā noteiktu laiku darbojas atbilstošā režīmā t.i. automātiskā režīmā, bet pēc noteikta laika perioda dzesēšanas iekārtas izslēdzas dēļ nepietiekamas aukstumnesēja plūsmas, un sistēmas palaišana ir jāatjauno manuāli. Neatbilstoša ir arī sistēmas atsevišķu vārstu darbība. Sistēma paredzēta darbībai dinamiskā režīmā, jeb ar mainīgu plūsmu, kas arī izsauc iepriekš minēto čilleru izslēgšanos plūsmas svārstību rezultātā. Ņemot vērā minēto, ir secināms, ka sistēmas neatbilstošas darbības pamatā nav nepareizi izvēlēts risinājums projektēšanas laikā, bet gan ēkas inženieriekārtu izvietošanas specifika, kuras rezultātā aukstumnesēja trases izvietojums ir ļoti sazarots un ļoti garš, līdz ar ko aukstumnesēja un tā plūsmas regulējošo elementu savstarpējā komunikācija ir apgrūtināta un notiek ar aizkavēšanos, kā rezultātā veidojas augstākminētie sistēmas darbības defekti. Lai nodrošinātu atbilstošu un pēc aprēķina pat efektīvāku, sistēmas darbību, nepieciešams veikt lokālus sistēmas pārbūves darbus, nodrošinot konstantu aukstumnesēja plūsmu čilleros.
Par teritorijas un labiekārtošanas darbiem. Uzsākoties ēkas Konsula ielā 21 ekspluatācijas periodam konstatēts, ka nepieciešams veikt lokālus teritorijas un labiekārtošanas darbus, izmainot ēkas teritorijas reljefu, kas uzlabotu teritorijas esošo lietus ūdens noteces sistēmu.
Pasūtītājs ir konstatējis, ka jebkuri no augstākminētajiem būvdarbiem ir kopējas ventilācijas sistēmas, kanalizācijas sistēmas, elektronisko sakaru sistēmas u.c. sistēmu atsevišķi elementi. Jāņem vērā, ka katru no iepriekšminētajām sistēmā ir izbūvējusi AS UPB un tai saskaņā ar līguma noteikumiem ir noteikts garantijas periods 60 (sešdesmit) mēneši šo sistēmu apkalpošanai un defektu novēršanai nepilnību gadījumā. Bez tam kopumā gandrīz visu sistēmu darbību kopumā nodrošina VAS (Ēkas vadības automātiskā sistēma), uz kuru arī attiecas garantijas periods. Atsaucoties uz augstākminēto secināms, ka nebūtu pareizi un racionāli, šos būvdarbus, t.sk. inženiersistēmu atsevišķu elementu uzstādīšanu, nodot citam komersantam, jo tas stipri apgrūtinātu un krietni paildzinātu iespējamo garantijas apkalpošanas laika defektu novēršanu, bet īpašos gadījumos, to padarītu gandrīz vai neiespējamu, kā rezultātā Pasūtītājs būtu spiests novērst defektus pašu spēkiem. Tā rezultātā vispār kļūtu neprognozējams nepieciešamais laiks defektu novēršanai, kas savukārt negatīvi ietekmētu šo augstākminēto, kritisko inženiersistēmu funkcionēšanu un ēkas funkcionēšanu kopumā, ņemot vērā kā šīs inženiersistēmas apkalpo arī ēkā izvietoto Gatavo zāļu formu pētnieciskās laboratorijas (GZFL) funkcionēšanu, kur laboratorijas procesos nav pieļaujami laika periodi, kad kāda no ventilācijas vai aukstumapgādes sistēmām nefunkcionē atbilstošā režīmā, vai nefunkcionē vispār.